zaterdag 11 juli 2009

VoIP forum

Veel fabrikanten zie je tegenwoordig een forum hebben. Vaak zie je dat een forum wordt bijgehouden door een beheerder, meestal een medewerker van het bedrijf, en een aantal enthousiaste gebruikers die vrijwillig hun ervaringen delen. Sommige fabrikanten hebben dit beter voor elkaar dan hun concollega\'s. Voordeel bij het gebruik van een forum is dat je er met je vragen over hun VoIP producten terecht kan zonder rekening te houden met openingstijden of tijdzones. Er bestaan veel verschillende producten dus ook verschillende forums. Voor elke soort VoIP hardware of software bestaat wel een specifiek forum.

Meld je aan bij een forum met een geldig e-mailadres. De meeste forumsoftware stuurt namelijk een link om te controleren of het e-mailadres op geldigheid te controleren. Bij de meeste forums kun je ook een naam kiezen waarmee je kunt inloggen. Als je een inlog gaat uitzoeken kies dan wel eentje die goed past bij de cultuur van het forum. Verzin geen aanstootgevende namen of iets wat je persoonlijke identiteit kan prijs geven. Maak hier weloverwogen een beslissing in. Je kunt een inlognaam maken door je voorletter en je familienaam te gebruiken. Mocht je geen enkele affiniteit hebben met de normen en gebruiken die op forums zijn raad ik je aan om via google dit op te zoeken. Sommige forums hebben een reglement waar gebruikers zich aan dienen te houden. Lees dit goed door, het zijn een soort gebruikersvoorwaarden.

Inloggen geeft je een aantal voordelen. Zo kun je onderwerpen en artikelen maken, je kunt reageren en zo zijn er nog wat mogelijkheden. De meeste forums hebben een mogelijkheid om nieuwe onderwerpen te laten zien sinds je vorige bezoek.

Ga allereerst op het forum grondig zoeken of jouw vraag al niet gesteld is. Anders komt dit lui over op de mensen die het forum serieus beheren. Je kunt aan de manier van antwoorden op andere onderwerpen en artikelen concluderen wat voor een type fabrikant je te maken hebt. Een arrogante of behulpzame fabrikant. Kijk hoe andere mensen hiermee omgaan om de juiste omgangvorm te vinden.

Als je dan uiteindelijk beslist om een nieuw onderwerp te starten, soms noemt men dit topic, geef dan zoveel mogelijk informatie die je hebt. Geef bijvoorbeeld aan op welk operating systeem de software werkt, welk versie nummer je gebruikt, enzovoorts. Gebruikers van het forum gaan je waarschijnlijk eerder en beter helpen als ze dit zien. Zij zien dat jij je de moeite hebt gedaan. Zij zullen dit belonen door te beantwoorden.

Meestal binnen relatief korte tijd komen er antwoorden op je vraag. Mocht je totaal geen nuttig antwoord krijgen moet je je afvragen of je de vraag niet onduidelijk hebt geschreven of dat deze al bestaat en dus nog een keer de zoekfunctie gebruiken. Misschien begrijpen de mensen je niet.

Er zijn forums die enkel toegankelijk zijn voor klanten of leveranciers. Je komt alleen maar in het forum als je de inlogcodes hebt gekregen van deze fabrikant. Je kunt bij je fabrikant navragen of jij ook zo\'n inlogcode kan krijgen, soms zitten hier voorwaarden aan vast in de vorm van omzetgrens of certificering qua opleidingen alvorens je toegang krijgt.

Vaak is een VoIP forum een goede bron van informatie.

Wil je meer weten over VoIP zonder VoIP forums door te hoeven bladeren, surf dan naar Adinets.com.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten