vrijdag 10 juli 2009

Ervaar de vrijheid en flexibiliteit die VoIP te bieden heeft

VoIP heeft een Unique Selling Point welke niet vaak gebruikt word. Op zich is dat jammer omdat het misschien wel de belangrijkste reden is om aan VoIP te beginnen. Volgens mij is dat de flexibiliteit welke VoIP kan bieden. Het maakt hierbij niet uit of het voordeel voor de gebruiker is, de chef of directeur. Op diverse onderdelen zijn er voordelen te behalen door de flexibiliteit te benutten.

Laten we eerst een de financiele flexibiliteit bekijken. Om te beginnen met de lijnen of beter gezegd verbindingen. Bij traditionele telefonie was je gebonden aan het aantal lijnen en een lokatie. Het abonnementsgeld per lijn was relatief duur. Met VoIP heb je deze beperking niet. VoIP werkt op beschikbare bandbreedte en niet per lijn. Afhankelijk van je internetaansluiting, met name de bandbreedte, zal het de centrale in staat stellen om meer gesprekken tegelijkertijd aan te kunnen. Hierbij maakt het niet uit of dat binnenkomende of uitgaande gesprekken zijn.

Sindskort kun je zonder problemen overstappen van de ene internetprovider naar de andere internetprovider. Het zou zelfs zo geregeld moeten worden dat je geen onderbreking krijgt in je internetverbinding. Als je dus een nieuwe ISP vind die sneller internet kan leveren voor een gunstiger tarief kan dit interessant zijn. Kijk even wel goed na of de voorwaarden wel zo zijn als jij dit wilt. Bijvoorbeeld qua openingstijden helpdesk, garantie beschikbaarheid internet.

Normaal zijn de gesprekskosten via een VoIP provider goedkoper als bij je traditionele telecomaanbieder. Hier kun je dus ook veel geld mee besparen.

Dan heb je de vrijheid in keuze qua telefoontoestellen. Moest je vroeger toestellen kopen die alleen op die centrale konden worden aangesloten nu met VoIP heb je de vrijheid om welk merk en model te kiezen welke jij wilt. Voordeel met VoIP is dus dat je flexibel kunt kiezen uit verschillende goedkope of duurdere telefoons, zolang ze maar SIP ondersteunen. Het merk kun je zelf kiezen als het maar SIP ondersteund. Dat is pas flexibiliteit.

Nu komt misschien wel het belangrijkste qua flexibiliteit met VoIP. Stop met het denken... Traditioneel denken werkt niet meer. Door de flexibiliteit die VoIP bied zul je anders moeten gaan denken over werk, inrichting, infrastructuur en organisatie.

Overal, waar ook ter wereld, kun je een VoIP telefoon aansluiten op een internet verbinding en zo gebruik maken van alle voordelen van VoIP. Je moet beseffen dat een groot voordeel is dat jouw telefoon actief deel uit maakt van de centrale. Elke gebruiker van de centrale, je secretaresse of afdelingsmanager, kan jou bellen met hetzelfde gemak als je op kantoor aanwezig zou zijn. Je kunt over ter wereld zitten als er maar een internetverbinding is waar je SIP telefoon kunt laten inloggen op de centrale. Mensen kunnen jouw bereiken of je voicemail bereiken zonder dat jij fysiek op kantoor hoeft te zijn. Als jij ergens van een andere plaatst inlogt zal de centrale weten hoe de gesprekken naar jou door te sturen. Je kunt toestelnummers gebruiken of abonneenummers. Voor mij betekende dit de hoogste vorm van flexibiliteit. Dat is wat VoIP voor u kan betekenen.

Om meer te weten te komen over VoIP en de VoIP flexibiliteit waarom het zo populair is, kijk op de hyperlink voor meer info.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten