U kunt de voordelen van VoIP combineren met uw huidige telefooncentrale door een VoIP gateway te plaatsen. Deze bestaan in alle bedenkbare modellen, van klein naar groot. Een VoIP gateway zet het gesprek om van VoIP naar een traditioneel telefooncommunicatie methode. De werking is transparant. Waardoor de overgang zeer eenvoudig is voor de gebruikers, zij merken er niets van. Ze blijven de apparatuur (zoals telefoontoestellen) gebruiken zoals voorheen.
Je bent kosten aan het besparen op je belkosten en abonnementskosten terwijl je je huidige telefooncentrale blijft gebruiken.
Je traditionele huidige telefooncentrale zou bijvoorbeeld uitgebreid kunnen worden met IVR (Voice Response), herkenbaar door Druk 1 voor receptie, Druk 2 voor onderhoud,etc... De kosten hiervoor zijn bij je traditionele centrale enorm, terwijl je dit via je IP PBX zeer uitgebreid kunt realiseren voor een fractie van de kosten.
Het regelen van extra kanalen voor het uitgaand of inkomend bellen kan eenvoudig gerealiseerd worden zonder de nadelen te ervaren van traditionele lijnen. De nadelen zoals extra kaarten, beperkt zijn tot één lokatie, merk of modelgebonden blijven voor je huidige centrale.
Een VoIP gateway kan uitgevoerd worden in een model dat analoog of digitaal ondersteund. Het analoog model ondersteund POTS telefoonlijnen. Zo kunt u uw analoge lijn koppelen via SIP met VoIP. Het digitale model is bedoeld om ISDN via SIP te koppelen aan je VoIP toepassing. Een analoge VoIP Media Gateway start vanaf 150 euro.
Als redundancy het item is waar jij over denkt zit je ook goed bij een VoIP gateway. VoIP gateways kunnen namelijk ervoor zorgen dat als VoIP niet beschikbaar is, bijv. stroomstoring of internetstoring, automatisch overschakelt op je analoge POTS of digitale ISDN lijn(en) en zo dus kunt blijven bellen, c.q. gebeld worden (mits dit goed is geïnstalleerd).
De verschillende bekende leveranciers van VoIP gateways zijn :Teles, AudioCodec, Grandstream, Patton en nog meer. Bij het kiezen van een juiste VoIP media gateway zul je alvorens je deze gaat aansluiten op je centrale eerst op een lijst van ondersteunde apparaten zodat kunt controleren of er problemen bekend of hoe je de implementatie moet doen.
Dus als je een keuze moet maken tussen VoIP gateways stel je dan de vragen op welke lijnen je deze moet aansluiten of er een koppeling moet kunnen tussen de oude centrale en de IP centrale, spreek de voordelen door met je klant c.q. gebruiker.
Een VoIP gateway is een goede tool voor je onderneming, mits juist gebruikt en in goede combinatie met je IP PBX telefooncentrale. Voor meer info, lees verder op de site van de link.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten